Jak wpływać na stan emocjonalny – 10 wskazówek


Stan emocjonalny jest jednym z instrumentów tworzenia naszej rzeczywistości. Składa się z emocji, których odczuwamy najwięcej, jest swojego rodzaju tłem, jakie nam towarzyszy w każdej sytuacji. Często mówimy o ludziach – ta osoba jest pozytywna, a ta negatywnie nastawiona, to właśnie jest naszą reakcją na stan emocjonalny danej osoby.

Nasz dominujący stan emocjonalny odzwierciedla to, co wypracowałyśmy przez lata. Jednym słowem dzień po dniu przyzwyczajamy nasze cało i umysł do odczuwania jakiegoś rodzaju emocji. Jeśli na przykład przez dłuższy okres czasu przechodzisz przez stresującą dla Ciebie sytuację, ciało przyzwyczaja się do odczuwania stresu. Jeśli przez dłuższy czas karmisz umysł negatywnymi myślami – o sobie, o świecie, te myśli stają się dominujące w Twojej rzeczywistości, i wpływają na to, jak się czujesz.
Im dłużej tkwimy w jakimś stanie emocjonalnym, tym bardziej się do niego przyzwyczajamy. Uczymy swoje ciało transmitować częstotliwość bądź to radości, apatii czy melancholii.

Umiejętność kontroli i wpływu na nasz stan emocjonalny jest bardzo ważna w procesie zmiany. Trudno jest mówić o kobiecej mocy do działania, jeśli nie jesteśmy zadowolone z siebie, przygnębione, krytykujemy się. O wiele więcej zdziałamy w stanie radości, kiedy traktujemy siebie po przyjacielsku, dodajemy sobie odwagi.

Dobra wiadomość jest taka, że Twój stan emocjonalny nie jest jakimś osobnym, żyjącym swoimi ścieżkami tworem. Każda z nas ma czarodziejską moc, żeby go okiełznać, nauczyć się wybierać swój stan emocjonalny. Wprowadzając nowe nawyki do swojego życia, codziennie, cegiełka po cegiełce budujesz nowy stan emocjonalny. Im częściej będziesz się czuła radosna, lekka, zadowolona z siebie, tym bardziej będzie to procentować, wpływając na Twój ogólny stan emocjonalny oraz na to, jak działasz i co osiągasz.

Poniżej kilka wskazówek jak możesz wpływać na swój stan emocjonalny.

Jednak, zanim do nich przejdziesz, PAMIETAJ, ŻE:
Akceptacja stanu, w jakim teraz jesteś – to podstawa. Walka z nim jest wyczerpująca, zabiera Ci energię. Jeśli nie przyjmujesz siebie ze swoim obecnym stanem emocjonalnym, stajesz się jeszcze bardziej nieszczęśliwa, stresujesz się tym, możesz czuć brak sił i zaniechać jakiejkolwiek zmiany. Odpuść, przyjmij swój stan emocjonalny w całej jego krasie. Skoro już do Ciebie przyszedł, zapoznaj się z nim. Zastanów się, o czym Ci mówi, skąd się wziął, jakie korzyści z niego masz. Poddając się, oddzielasz siebie od swojego stanu emocjonalnego, uświadamiasz, że jesteś czymś głębszym od niego. Doda Ci to sił oraz stworzy przestrzeń do działania.

1. Przelej emocje na papier. Kiedy masz kiepski humor, zalewają Cię emocje gniewu, rozpaczy, weź kartkę papieru i opisz wszystko co czujesz. Papier wszytko zniesie. Potem porwij i wyrzuć, lub spal. Pomaga to pozbyć się negatywnych emocji, zneutralizować stan braku mocy.

2. Zwiększ poziom energii w ciele. Uprawiaj sport lub ćwiczenia fizyczne, spaceruj na świeżym powietrzu. Nasze ciało potrzebuje regularnych obciążeń, dodatkowo ćwiczenia fizyczne i świeże powietrze pozytywnie wpływają na Twój nastrój.

3. Szukaj inspiracji – czytaj pozytywne, motywujące książki, spotykaj się z ludźmi o podobnych zainteresowaniach, czytaj biografie postaci, które Ci imponują.

4. Miej jasną wizję swojego życia. Napisz wypracowanie o swojej szczęśliwej przyszłości – jak byś chciała żeby wyglądało Twoje życie za rok, 5, 10, 20 lat. Wyobraź, że twoje marzenia już się zrealizowały. Jak się z tym czujesz? Podejmując decyzje dzisiaj, myśl o swojej wizji przyszłości, czy ze sobą współgrają.

5. Prowadź dzienniczek osiągnieć. Regularnie zapisuj wszystkie swoje osiągnięcia, nawet najdrobniejsze. W każdym dniu znajdź coś, z czego jesteś dumna. Przypomnij momenty swojego życia, kiedy odniosłaś sukces, jak się wtedy czułaś. Wyobraź siebie ponowie w tych sytuacjach, przypomnij towarzyszące tym momentom emocje.

6. Wypracuj nową mowę ciała.  Jest to udowodnione naukowo, że nasze emocje mają zdolność podążania za mową ciała. Jeśli np. się garbimy – to czujemy się przygnębione, apatyczne. Jeśli natomiast ułożymy nasze usta w grymas uśmiechu, nasze mózg zaczyna odpowiadać pozytywnym nastrojem. Chodź wyprostowana, patrz przed siebie, a nie w podłogę. Niech uśmiech zagości na Twojej twarzy na dobre – uśmiechaj się do siebie w lustrze, odpowiadaj na pozdrowienia innych ludzi z uśmiechem. Nie szukaj specjalnego powodu do uśmiechu – uśmiechaj się jak najczęściej.

7. Poproś o wsparcie Przeprowadź szczerą, otwartą rozmowę z wyższymi siłami. Zwracaj się do Boga jak do ojca, dla którego jesteś najukochańszą córką, której jest on gotów dać wszystko, co jej jest potrzebne. Bądź wdzięczna, za to co masz, za wszystko, co do Ciebie przychodzi.

8. Medytuj. Medytacja jest dla mnie podróżą do mojego wnętrza. Pozwala mi być tu i teraz, tylko ze sobą, oddzielić się od emocji, myśli, zdjąć etykietki, określenia, zobaczyć jak jest naprawdę. Pomaga mi przyjąć sytuację oraz stworzyć przestrzeń do działania.

Są różne rozdaje medytacji, wybierz ten, który jest dla Ciebie najlepszy. Ja bardzo lubię medytację tao – ‚wewnętrzny uśmiech’, kiedy wysyłam miłość do wszystkich swoich organów, oraz medytację w tańcu – ecstatic dance. Swojego rodzaju medytacją jest dla mnie prowadzenie porannych stron – czyli pisanie potokowe trzech kartek od razu po przebudzeniu się.

9. Stosuj afirmację. To jest jedna z technik, którą bardzo lubię – jest łatwa i zawsze pod ręką. Ułóż afirmację, jaka jest Ci potrzebna.
Może ona brzmieć na przykład tak: „Jestem wspaniałą kobietą, unikatową i niepowtarzalna, ukochaną córką Stwórcy. Realizuje swoje cele lekko i z przyjemnością, wszechświat mnie wspiera w każdym moim poczynaniu. Dziękuję sobie za to, że jestem i tworzę. Moje myśli, działania i emocje są w zgodzie z moją duszą. Mam wspaniałe, piękne życie!”
Powtarzaj afirmację codziennie, najlepiej rano po przebudzeniu i wieczorem, przed pójściem spać. Powtarzaj do skutku, aż stanie się ona częścią Ciebie.

10. Wprowadź nowe, pozytywne słownictwo. Na przykład na pytanie znajomych – Jak się masz? – odpowiadaj WSPANIALE! Może to na początku brzmieć dziwne, ale z czasem stanie się twoją rzeczywistością.

P.S. Podziel się, ze mną, proszę, czy powyższe wskazówki są dla Ciebie pomocne? Jakie inne techniki wpływu na stan emocjonalny stosujesz?
Dziękuję za Twoje szczere wypowiedzi, są one niezwykle cenne, gdyż mogą być inspiracją dla innych czytelniczek.
P.P.S. Pamiętaj, że zasługujesz na miłość i szczęście, na wszystko co najlepsze.
Dziękuję, że jesteś częścią naszego kobiecego świata.
Zawsze Twoja,
Tatiana

PODOBNE ARTYKUŁY

Królowa w swoim królestwie, czyli jak troszczyć się o granice osobiste
Ugruntowanie – znaczenie dla Twojego kobiecego pierwiastka
Jak się nauczyć zaufania?
Anna – przedsiębiorcza kobieta na emigracji. O biznesie, macierzyństwie i odwadze
Kobiece praktyki – W jakich warunkach rozkwita kobiecość?
Sztuczki Czarownicy – Jak sobie radzić z krytyką
Długo i szczęśliwie… Jakich błędów unikać na początku znajomości?
Zasada minimalnego wysiłku
Przebudzona czy śpiąca Królewna?